Over ons

SV Gorcum is opgericht op 2 november 1976 en vanaf deze tijd al gevestigd op onze huidige lokatie; Dalemwal 17 te Gorinchem. Onze locatie maakt onderdeel uit van de oude stadskern en is gedeeltelijk een monument. Natuurlijk is de locatie aangepast aan de huidige eisen en wordt overdekt en verwarmd geschoten.

Als schietvereniging hebben we als doel het ons verdiepen en bekwamen in de schietsport. Daarnaast vervult de vereniging ook een sociale rol. Zo organiseren we regelmatig alternatieve schietwedstrijden en hebben we de jaarlijkse familiedag. Kortom SV Gorcum is ook een hele gezellige vereniging met veel actieve leden.

Tevens is er een 'bruine' kantine met direct uitzicht op de schietbanen. Er zijn zes 25 meter schietpunten beschikbaar met schijventransport. Er wordt geschoten met klein- en groot- kaliber pistool en revolver. Ook schieten we met klein kaliber geweer en karabijn.

De disciplines die binnen onze vereniging worden beoefend zijn alle door de KNSA erkende diciplines voor 25 meter en de hierboven genoemde wapengroepen. Daarnaast hebben we ook een actieve groep wedstrijdschutters voor de typisch Nederlandse discipline Militair Pistool. Ook hebben we een interne competitie voor Pistool/Revolver, Militair Pistool, Klein Kaliber Karabijn.

Voor onze leden hebben we de beschikking over voldoende klein kaliber wapens. Zowel pistool, revolver, geweer en  karabijn hebben we beschikbaar. Daarnaast tevens één groot kaliber pistool en één groot kaliber revolver. Hiermee kunnen alle leden zich bekwamen in de schietsport waarbij de veiligheid het belangrijkste aandachtspunt is. Daarnaast kan met deze wapens de basis gevormd worden voor uiteindelijk de aanschaf van een eigen wapen.