Klein kaliber pistool en revolver

Klein kaliber pistool en revolver wordt bij ons geschoten op 25 meter. Er zijn 6 banen beschikbaar met schijventransport. Bovendien zijn onze banen uitstekend verlicht en verwarmd zodat het heel prettig schieten is! Ook hebben wij mooie klein kaliber pistolen en één klein kaliber revolver als verenigingswapens beschikbaar voor onze leden.

Deze discipline wordt elke dinsdag-avond en zaterdag-ochtend geschoten. Ook houden we hiermee een interne competitie.

Groot kaliber pistool en revolver

Groot kaliber pistool en revolver wordt bij ons geschoten op 25 meter. Er zijn 6 banen beschikbaar met schijventransport. Bovendien zijn de banen uitstekend verlicht en verwarmd zodat het heel prettig schieten is! Ook hebben wij een groot kaliber pistool en revolver als verenigingswapen beschikbaar voor onze leden.

Onze banen voor groot kaliber pistool/revolver zien er zó uit:

Militair pistool

Militair Pistool (MP) is een actieve discipline en wordt natuurlijk geschoten conform KNSA regelementen. Er wordt geschoten op 25 meter, 20 meter en 15 meter op een ovale schijf. Onze banen zijn uitestekend verlicht en verwarmd. Ook zijn de banengoedgekeurd voor officiële KNSA wedstrijden. Bij SV Gorcum hebben we de mogelijkheid om twee setjes van drie schijven op te hangen en schieten we MP met zes schutters tegelijkertijd. En natuurlijk met een baancommandant als 'fluiter' en de noodzakelijke controles voor onze veiligheid!

We organiseren regelmatig open wedstrijden voor MP en ook zijn er regelmatig KNSA wedstrijden zoals Afdelings Kampioenschappen, District Kampioenschappen en Nederlandse Kampioenschappen bij SV Gorcum te verschieten. Dank zij een grote groep schutters actief met MP verlopen deze wedstrijden altijd heel goed en gezellig. Tevens zijn we ook meestal goed voor enkele bekers en medailles in MP!

Klein kaliber geweer

Binnen onze vereniging vinden we een actieve groep geweerschutters die graag (liggend) trainen voor wedstrijden elders. Omdat wij zelf slechts 25 meter banen hebben, schieten we dit ook op 25 meter met aangepaste schijven. Officiële KNSA wedstrijden kunnen we echter helaas niet organiseren voor liggend geweer. Het plezier is er echter niet minder om!

We schieten met Klein Kaliber Karabijn en klein kaliber geweer. Maar ook wordt er getraind voor Benchrest schieten met KKG. Om de week wordt op woensdagavond  met geweer geschoten. We hebben hiervoor 6 schietpunten.