Veiligheid

Onder andere door strenge controle op de naleving van de veiligheidsnormen en door langdurig begeleiden van nieuwe schutters wordt aan de veiligheid voor onze leden gewerkt. Onze instructeurs besteden bij deze interne opleiding voor 20% schietsporttechniek en voor 80% veiligheid.

Voordat een schutter alleen de baan op mag wordt een examen afgenomen en dit wordt afgetekend in het persoonlijk schietregister van de schutter. Ook wanneer een lid van een andere vereniging komt, zal er voor de eerste keer een instructeur mee de baan op gaan.

Het drinken van alcohol voor het schieten en tijdens wedstrijden is verboden. Op de banen en in het verenigingsgebouw is roken niet toegestaan.

Verder moet men als lid van onbesproken gedrag zijn en passen in de structuur van onze vereniging. Alvorens het lidmaatschap dient het aspirantlid een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen. Een eigen wapen aanschaffen mag een lid pas nadat hij minstens een jaar lang goed heeft gepresteerd en heeft aangetoond dat hij/zij veilig is in de omgang met vuurwapens.